Cooking Vietnamese Food

Signed up for a Vietnamese Cooking Class. Perfect day to spend in the kitchen as it was raining and I was the only person who signed up so I got a private cooking lessons. 

Anmälde mig till en Vietnamesisk matlagningskurs.  Perfekt dag att spendera i köket eftersom det regnar och jag var dessutom enda som anmält mig så jag fick en privatlektion. 

Rice is a science. Ris är en hel vetenskap.

Chickens. Höns.

Grumpy Crab.  En sur krabba.

Eels. Ålar.

Snails. Sniglar.

Ready, set, cook. Klara, färdiga, kocka.

Banana flower and the thing that looks like the flower is actually baby bananas. Bananblomma och det som ser ut som en blomma är faktiskt babybananer.

My chief. Min kock.

The result: Banana flower salad, Spring Rolls with Shrimp, Vietnamese Chicken and a sweet Corn and Coconut Soup with Rice. Resultatet: Salad på bananblomma, Vårrullar med räka, vietnamesisk kyckling och en söt majs- och kokossoppa med ris.

Leave a Reply

