Chill ‘n relax

To give you an idea of the atmosphere on Gili Trawangan please watch the below clips.

Without exaggeration this place is very relaxed. And then I mean R.E.L.A.X.E.D. No need to get dressed up as the roads are all dirt and it rains every day. You will either cross between mud puddles or just go straight through them if they cover the entire road. Everyone here walks around with mud up their legs or even back. Hence, flip flops are your best friend, though they have always been for me. 

Flip Flop = Happiness. And I really mean it. If I would have to make a list of things that make me happy, flip flops would be high up that list.

I haven’t been waring make up since I got to Indonesia and I walk around in the same cloaths; two pairs of shorts, two skirts, one t-shirt, two tops, one sarong, two bikinis and one pair of flip flops and some nickers. That’s it and I actually don’t need more. I have packed way too much cloaths.

I will try to post some more pictures of Gili Trawangan but need to take some more first.  

—–

För att ge er en uppfattning om atmosfären här på Gili Trawangan, vänligen se ovan klipp.

Utan överdrift så är denna plats väldigt avslappnad. Och då menar jag A.V.S.L.A.P.P.N.A.D. Det finns ingen anledning att klä upp sig eftersom vägarna är smutsiga av jord och sand och det regnar varje dag. Antingen kryssar du mellan lerpölarna eller så går du helt enkelt igenom dom när de täcker hela vägen.  Alla här går omkring med lera bak på benen eller hela vägen upp på ryggen.  Därav är flip flops dina bästa vänner här, dock har de alltid varit det för mig.

Flip Flop = Lycka. Och jag menar det. Om jag skulle göra en lista av saker som gör mig lycklig så skulle flip flops hamna väldigt högt upp. 

Jag har inte använt smink sen jag kom till Indonesien och jag går runt i samma kläder; två par shorts, två kjolar, en T-shirt, två toppar, en sarong, två bikini och ett par flip flops och lite trosor. Det är allt och jag behöver inte mer. Jag har packat alldeles för mycket kläder. 

Jag ska posta lite mer bilder av Gili Trawanga men måste ta lite fler bilder först.


3 Comments Add yours

  1. Flo says:

    Låter underbart! På många sätt.. – fortsätt njut! Kram på dig

    Like

  2. Anki says:

    Blir det inte varmt med alla de kläderna på sig 😊

    Like

    1. lambdapath says:

      Kanske liiite😋 men då är det bara att svalka sig i vattnet och då får man alla kläder tvättade på en och samma gång. mycket effektivt och praktiskt. kram💗

      Like

Leave a Reply

