My Birthday

So my day started with an earthquake, followed by pancakes for breakfast and then a bike ride to the beach where I spent 3-4 hours reading, laying in the shade and swimming in the deep blue.

My view today. Across the water you can see Gili Meno and in the background you can see Lombok. Min vytautas idag. På andra sidan vattnet ser man Gili Meno och i bakgrunden syns Lombok. 

After this exhausting start of my day I went to talk to a diving school and started the first part to get the open water diving certificate. Tomorrow I continue with practical exercise and fingers crossed that I’ll manage to go through with it. 

For dinner I went to the local market, filled with people and smells of food.

Best dinner so far in Indonesia. Den bästa middagen så här långt i Indonesien.

There’s a head in my food. Det är ett huvud i min mat.


I had the best food so far in Indonesia and the food cost me 20.000 IND  (15 SEK) and the freshly squeezed dragon fruit juice 15.000 IND (11 SEK) even if the mix it with water. I don’t think I ever had a birthday dinner for 26 SEK.

—–

Min dag började med en jordbävningen, följt av pankakor och en cykeltur till stranden där jag spenderade 3-4 timmar med att läsa, ligga i skuggan och simma i det stora blå. 

Efter denna utmattade början på min dag så så fortsatte jag till en dykarskola och påbörjade den första delen för att få ett Open Water dykarcertifilat. Imorgon fortsätter jag med praktiska övningar så håll tummarna att jag klarar det.    

Till middag gick jag till den lokala marknaden fylld av människor och dofter. Jag åt den godaste maten hittills i Indonesien  och betalade 20.000 IND  (15 SEK) och färskpressad juice för 15.000 IND (11 SEK) även om de blandar ut denna vatten. Jag tror inte att jag någonsin har ätit en födelsedagsmiddag som kostat 26 SEK. 

One Comment Add yours

  1. Flo says:

    👍🏻 du håller budgeten! Imponerande👏🏻 härligt å höra att den dessutom smakade riktigt gott, du var helt klart värd en extra god födelsedagsmiddag! 🎁🎁🎁😋

    Like

Leave a Reply

