Happy birthday to me

Today is my birthday. Happy Birthday to me. 

I did not expect to be celebrated this year as I would be somewhere in Asia but my friend Florence surprised me already on Saturday. At dinner when we were done eating they turned down the lights. I thought it was rather strange that they were closing this early but then I heard the staff singing Happy Birthday and carrying a cake with candles. I thought: Oh that’s nice, it’s someone’s birthday. I have to wish them a Happy birthday later. I turned around to see who it was but we were the only guests left in the restaurant. So a total surprise. Thanks Florence. I know I should have expected it as it’s you, but I never did.

My birthday cake. Min födelsedagskaka.

And the perfect gift, a book called “My future in 3 minutes”. Och min peefekta födelsedagspresent.

Today I woke up at 6.30 but were a bit lazy to get up so still in bed writing this. At 7.10 I was really woken up as there were a small earthquake. Hope that’s the last one. 

Now fingers crossed for good weather today. At the moment it’s grey and very windy. I want sunshine. 

—–

Det är min födelsedag idag. Grattis till mig.

Jag förväntade mig inte att bli firad i år eftersom jag skulle befinna mig någonstans i Asien men min kompis Florence överraskade mig redan på lördag. Efter att vi hade ätit så släckte de ner belysningen i restaurangen. Jag tyckte att det var konstigt att de skulle stänga redan då men sen hörde jag personalen börja sjunga Happy Birthday och de bar på en kaka med ljus. Jag tänkte: Å vad trevligt, det är någons födelsedag. Jag måste gratulera dem sen. Jag svängde på mig för att se vem det var som fyllde år men upptäckte att vi var det enda gästerna kvar i restaurangen. Så det var en total överraskning. Tack Florence. Jag vet att jag borde ha förväntat mig det eftersom det är du, men jag gjorde inte det.

Idag vaknade jag 6.30 men var för lat för att kliva upp och jag ligger fortfarande i sängen när jag skriver detta. Ca kl 7.10 blev jag dock helt väckt av en liten jordbävningen. Jag hoppas att det var den sista. 

Nu håller jsg tummarna för bra väder idag. För tillfället är det grått och väldigt blåsigt. Jag vill ha solsken.

6 Comments Add yours

  1. Kaj says:

    Happy Birthday Iisi. Creatings from Mobbo Kaj

    Like

    1. lambdapath says:

      Tack mobbo Kaj😊

      Like

  2. Flo says:

    Stort varmt grattis – på den riktiga födelsedagen också! Tänker extra mycket på dig idag, både för att du blivit ett år klokare och med anledning av jordbävningen förstås. Extra skönt å veta att du har det bra!

    Like

  3. Astrid says:

    Stort Jättegrattis på födelsedagen darling!
    Hoppas allt är toppen. Jagnälsjar att lösa om dina äventyr på resan!
    Ta hand om dig och njut av alla upplevelser, stora som små. Puss och kram ❤
    Astrid

    Like

    1. Astrid says:

      Haha, *jag älskar att läsa ska det naturligtvis stå 😉

      Like

      1. lambdapath says:

        Tack Astrid. Blev lite konfunderad först. Stor kram tillbaka 💕

        Like

Leave a Reply

