Ulu Segara Luxury Suites and Villas

On Friday, 17th March me and Florence checked in at Ulu Segara at Uluwatu in Bali to spend the last two days together by the beach, before Florence flew home to Sweden again.

The hotel looked very nice upon arrival but immediately when we checked in we both had the feeling that the atmosphere was not as friendly and genuine as Bagus Jati.

The room we checked into was huge with a large bathroom and a very big balcony facing the ocean. You could however smell the humidity every time you enteted the room. The bed was comfortable but the duvet and linens were moist to sleep in. Minibar was for free, but we only drank water from it. 

Sunrise from our balcony at 6.30. Soluppgång från vår balkong kl 6.30
After spending two and a half days there I can safely say that the service was not what can be expected of a luxury hotel and even though we tried to explain things they got most of it wrong and after a while we just gave up.

And now over to my one ‘heath question’. The Food. A catastrophe. OMG. For anyone a bit interested in food you know you can’t serve tuna over cooked and there is no way you can sear thinly sliced tuna (just as thin as a carpaccio) and keep it rear. I almost started crying when I got my tiny plate of a Nicoise. Tragic and expensive. And when reading the menu not even all ingredients were on the plate. The menu seemed to be more of a vague guideline for the chief than information about the ingredients of a dish to the guests. The only thing that I found to be ok was their Nasi Goreng so I  had that three times during the two and a half day stay.

Before leaving the hotel today we were promised that we could use the Spa to have a shower as we had to leave our room earlier in the day. When we got there they instructed us to have a seat and wait as they needed to order some towels. Excuse me? But we’re in a SPA? If someone should have towels one would think it’s a spa. They were three people behind the reception desk in the Spa chit-chating and none of them seemed to come to the conclusion that maybe they could go and get the towels themselves as they had two guests waiting. We had to ask twice what was taking so long as we had a taxi to catch, I even offered to go and get the towels myself.  After the second time they agreed to show us the shower and as suspected, they of course had towels. 

Apart from the stunning view of the ocean and the large rooms which were beautiful, this is NOT a 5 star establishment and they should really skip the word “Luxury” from their name. 

“Don’t pretend to be something you’re not, and people will not be disappointed.”

——

Fredagen den 17 mars checkade jag och Florence in på Ulu Segara i Uluwatu på Bali för att spendera de två sista dagarna tillsammans innan Florence flög hem till Sverige igen.

Hotellet såg väldigt trevligt ut när vi anlände men direkt vi checkade in fick vi båda en känsla av att atmosfären inte var lika vänlig och genuin som på Bagus Jati. 

Rummet vi checkade in på var enormt med ett stort badrum och en väldigt stor balkong som vette mot havet. Dock kände du fuktlukten varje gång du kom in i rummet. Sängen var bekväm men täcket och sängkläderna var fuktiga att sova i. Minibaren var gratis men vi drack bara vatten.

Efter att ha spenderat två och en halv dag så kan jag säga att servicen var inte på den nivå som kan väntas av ett lyxhotell och trots upprepade försök att förklara så blev det för det mesta fel och efter ett tag gav vi helt enkelt upp.

Och nu över till min hjärtefråga. Maten. En katastrof. Herregud. För den som är lite intresserad av mat så vet ni att man inte kan servera en tonfisk genomstekt och att det inte finns något sätt att lätthalstra en finskuren tonfisk (lika finskuren som en carpaccio) och behålla den rå. Jag började nästan gråta när jag fick min pytteportion Nicoise. Tragiskt och dyrt. Och när man läste menyn så var inte ens alla ingredienser på tallriken. Menyn verkade snarare vara en väldigt vag rekommendation till kocken än information till gästen om vad rätten innehöll. Det enda jag hittade som var ok var deras Nasi Goreng så jag åt den tre gånger på två och en halv dag.

Innan vi lämnade hotellet så blev vi lovade att nyttja duschen inne på Spa:et eftersom vi var tvungna att lämna rummet tidigare på dagen. När vi kom blev vi instruerade att sätta oss och väntar eftersom de skulle beställa handdukar till oss. Ursäkta mig? Men vi är på ett Spa? Om någon borde ha handdukar så är det väl ändå ett Spa. De var tre personer bakom receptionen på spa:ett som chit-chattade men ingen av dom verkade komma på tanken att de själva skulle hämta handdukar när det hade gäster som väntade. Vi frågade två gånger vad som dröjde eftersom vi hade en taxi att passa, jag erbjöd mig till och med att själv gå och hämta handdukar.  Efter andra gången så gick de med på att visa oss duschen och mycket riktigt så fanns det handukar tillgängliga.

Med undantag av en magisk utsikt över havet och de stora rummen så är detta INGET 5 stjärnigt hotell och det borde ta bort ordet “Luxury” i sitt namn.

“Försök inte vara något du inte är, och människor kommer ej heller bli besvikna.”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s